Prisliste 2019 - StandardProdukter

Force Majeure 12.1 Partene har ikke ansvar for forsinkelse, manglende leveranse eller manglende mottak som skyldes forhold som Partene ikke kan overvinne, for eksempel krig, opprør, jordskjelv, brann, strømbrudd, streik og lockout, eller forhold som vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for Selger at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at Selger oppfyller. Dersom slike omstendigheter var inntrådt før avtale ble inngått mellom Kjøper og Selger, er forholdene kun fritakelsesgrunn dersom deres innvirkning på avtalen ikke kunne forutses av Parten. Faller forholdene bort innen rimelig tid, kan forbruker kreve oppfyllelse. 12.2 Den Part som ønsker å påberope seg slik omstendighet som nevnt i dette punktet, skal uten opphold skriftlig underrette den annen part om at hindring har inntrådt og når hindringen eventuelt opphører. 12.3 Ved Force Majeure hos Kjøper skal Kjøper dekke de utgifter som Selger pådrar seg for å sikre og beskytte produktet. Angrerett i forbrukerkjøp 13.1 Angrerettloven gir forbruker rett til å angre kjøpet når avtale inngås utenfor Selgers faste utsalgssted. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. For produkter forutsetter angreretten at forbruker senest innen 14 (fjorten) dager etter at forbruker mottar produktet gir Selger skriftlig melding. Dersom forbruker ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktet, utvides denne fristen til 3 (tre) måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert til Selger i tilnærmet samme mengde og stand som forbruker mottok det. Alle produkter skal leveres tilbake til Selger innen rimelig tid. Produktet skal sendes tilbake til Selger om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Eventuell returforsendelse må betales av forbruker. Selger har risikoen for transporten tilbake til Selger. Selger er forpliktet til å betale tilbake det beløp forbruker har betalt for produktet inkludert transportkostnader, offentlige avgifter osv. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 (fjorten) dager etter at Selger mottar produktet fra forbruker eller produktet er stilt til rådighet for Selger. Dersom et produkt skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbruker, kan det avtales at tilvirkningen eller tilpasningen påbegynnes før angrefristen løper ut, med den virkning at forbruker ved bruk av angreretten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer. For tjenester forutsetter angreretten at forbruker senest innen 14 (fjorten) dager etter at forbruker har inngått avtale med Selger gir Selger skriftlig melding. Angreretten gjelder ikke for enkeltstående tjenester dersom Selger ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom. Nærmere opplysninger om hvordan forbruker benytter seg av angreretten fremgår av angrerettskjemaet. Tvister 14.1 Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan forbrukere bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av forbrukers hjemsted. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes tvisten inn for domstolene, skal den avgjøres i forbrukers verneting, det vil normalt si i nærheten av forbrukers hjemsted. For næringsdrivende skal verneting være Romsdal tingrett. 25 Prisliste 2019 Midthaug StandardProdukter

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=