Midthaug Standard produkter 2021_Prisliste

12.3 Ved Force Majeure hos Kjøper skal Kjøper dekke de utgifter som Selger pådrar seg for å sikre og beskytte produktet. Angrerett i forbrukerkjøp 13.1 Angrerettloven gir forbruker rett til å angre kjøpet når avtale inngås utenfor Selgers faste utsalgssted. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. For produkter forutsetter an- greretten at forbruker senest innen 14 (fjorten) dager etter at forbruker mottar produktet gir Selger skriftlig melding. Dersom forbruker ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebe- kreftelsen eller ved levering av produktet, utvides denne fristen til 3 (tre) måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjel- dende, må produktet være levert til Selger i tilnærmet samme mengde og stand som forbruker mottok det. Alle produkter skal leveres tilbake til Selger innen rimelig tid. Produktet skal sendes tilbake til Selger om mulig i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Eventuell returforsendelse må betales av forbruker. Selger har risikoen for transporten tilbake til Selger. Selger er forpliktet til å betale tilbake det beløp for- bruker har betalt for produktet inkludert transportkostnader, offentlige avgifter osv. Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 (fjorten) dager etter at Selger mottar produktet fra forbruker eller produktet er stilt til rådighet for Selger. Dersom et produkt skal tilvirkes eller tilpasses spesielt for forbruker, kan det avta- les at tilvirkningen eller tilpasningen påbegynnes før angrefris- ten løper ut, med den virkning at forbruker ved bruk av angre- retten betaler for utført arbeid og medgåtte materialer. For tje- nester forutsetter angreretten at forbruker senest innen 14 (fjorten) dager etter at forbruker har inngått avtale med Selger gir Selger skriftlig melding. Angreretten gjelder ikke for enkelt- stående tjenester dersom Selger ved avtaleinngåelsen forplik- ter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom. Nærmere opplysninger om hvor- dan forbruker benytter seg av angreretten fremgår av angre- rettskjemaet. Tvister 14.1 Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan forbrukere bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av forbrukers hjemsted. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes tvisten inn for domstolene, skal den avgjøres i forbrukers verneting, det vil normalt si i nærheten av forbrukers hjemsted. For næringsdrivende skal verneting være Romsdal tingrett. Midthaug Standardprodukter 26

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=