Nesset kommune aarsrapport 2017

84 NESSET KOMMUNE // ÅRSRAPPORT 2017 SERVICEKONTORET I NESSET Våre brukere er både kommunens innbyggere og kommunens egne ansatte. Vi yter tjenester innenfor et bredt fagfelt: Tjenester og oppgaver Informasjon www.nesset.kommune.no Hovedansvar (webredaktør) for kommu­ nens nettsider og ansvar for innhold for servicekontorets tjenester. Publisering av postlister og politiske saker til kommunens nettside 84 innkallinger og protokoller fra politiske møter og 52 postlister publisert i 2017. Sentralbord På de områder vi ikke selv saksbehand­ ler, gir vi generell informasjon. Publikums-PC Gratis bruk av PC og internett hverdager 0800-1530. Også gratis trådløst internett. Kulturmeldinga «Det skjer i Nesset» Sendes til alle husstander ca. 10 ganger pr år. I tillegg legges aktivitetene ut på kommunens nettsider. Saksbehandling Kommunale gebyr 11 enkeltvedtak om endring i kommu­ nale gebyr behandlet i 2017 (25 saker i 2016). Ajourhold av register, fakturering og informasjon til publikum. Eiendomsopplysninger Informasjon til eiendomsmeglere og andre. 37 saker i 2017 (økning på én fra 2016). Produksjonstilskudd 275 søknader, fordelt på tre søknadsom­ ganger, registrert og saksbehandlet i 2017. (205 søknader i 2016 - økningen skyldes overgang til nytt søknadssystem og en ekstra søknadsomgang dette året.) Velferdsordningene i landbruket 72 søknader for avløsertilskudd for ferie/ fritid og 17 saker om sjukeavløsing i jord­ bruket behandlet i 2017 (økning på to fra 2016). Ingen søknader om tidligpensjon i 2017 (samme som i 2016). Autorisasjon plantevern Informasjon og veiledning om hvordan bli autorisert. 12 bevis utstedt i 2017 (øk­ ning på 7 fra 2016). Regionalt miljøprogram (RMP) Registrering, brukerkontakt og veiled­ ning om ordningen. Salgs-, skjenke- og serverings­ bevillinger 12 skjenkesaker behandlet etter Alkohol­ loven i 2017 (nedgang på fire fra 2016), i tillegg fire salgs- og skjenkesaker gjelden­ de ut valgperioden. Én sak behandlet etter Serveringsloven (samme antall som i 2016). Kunnskaps- og etablererprøven Informasjon om etablerer- og kunnskaps­ prøve og gjennomføring av eksamen. Fire eksamener avholdt i 2017 (økning på to fra 2016). Salg av tomter i kommunale boligfelt Ingen tomter solgt i 2017 (samme som 2016). Ni ledige tomter i kommunen til salgs pr. i dag. to ledige festetomter. Tilskudd til boligbygging To søknader behandlet i 2017 (økning på to fra 2016). Post/arkiv Inn- og utgående post 6 087 inngående dokument (ekskl. ved­ legg) ført i sak-/arkivsystemet i 2017 (øk­ ning på 63 fra 2016). Aktivitetstjenesten bringer intern post mellom enhetene og bedrifter i sentrum. Hildegunn Kvernberg Blø enhetsleder Årsverk i enheten 2017 2016 Ansatte 5 5 Årsverk 4,7* 4,7 Deltidsstillinger 1 1 Kvinner 5 5 Menn 0 0 *Ett årsverk fra skolene ble i november flyttet til servicekontoret. Økning frem- kommer for 2018.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=