Nesset kommune aarsrapport 2017
84 NESSET KOMMUNE // ÅRSRAPPORT 2017 SERVICEKONTORET I NESSET Våre brukere er både kommunens innbyggere og kommunens egne ansatte. Vi yter tjenester innenfor et bredt fagfelt: Tjenester og oppgaver Informasjon www.nesset.kommune.no Hovedansvar (webredaktør) for kommu nens nettsider og ansvar for innhold for servicekontorets tjenester. Publisering av postlister og politiske saker til kommunens nettside 84 innkallinger og protokoller fra politiske møter og 52 postlister publisert i 2017. Sentralbord På de områder vi ikke selv saksbehand ler, gir vi generell informasjon. Publikums-PC Gratis bruk av PC og internett hverdager 0800-1530. Også gratis trådløst internett. Kulturmeldinga «Det skjer i Nesset» Sendes til alle husstander ca. 10 ganger pr år. I tillegg legges aktivitetene ut på kommunens nettsider. Saksbehandling Kommunale gebyr 11 enkeltvedtak om endring i kommu nale gebyr behandlet i 2017 (25 saker i 2016). Ajourhold av register, fakturering og informasjon til publikum. Eiendomsopplysninger Informasjon til eiendomsmeglere og andre. 37 saker i 2017 (økning på én fra 2016). Produksjonstilskudd 275 søknader, fordelt på tre søknadsom ganger, registrert og saksbehandlet i 2017. (205 søknader i 2016 - økningen skyldes overgang til nytt søknadssystem og en ekstra søknadsomgang dette året.) Velferdsordningene i landbruket 72 søknader for avløsertilskudd for ferie/ fritid og 17 saker om sjukeavløsing i jord bruket behandlet i 2017 (økning på to fra 2016). Ingen søknader om tidligpensjon i 2017 (samme som i 2016). Autorisasjon plantevern Informasjon og veiledning om hvordan bli autorisert. 12 bevis utstedt i 2017 (øk ning på 7 fra 2016). Regionalt miljøprogram (RMP) Registrering, brukerkontakt og veiled ning om ordningen. Salgs-, skjenke- og serverings bevillinger 12 skjenkesaker behandlet etter Alkohol loven i 2017 (nedgang på fire fra 2016), i tillegg fire salgs- og skjenkesaker gjelden de ut valgperioden. Én sak behandlet etter Serveringsloven (samme antall som i 2016). Kunnskaps- og etablererprøven Informasjon om etablerer- og kunnskaps prøve og gjennomføring av eksamen. Fire eksamener avholdt i 2017 (økning på to fra 2016). Salg av tomter i kommunale boligfelt Ingen tomter solgt i 2017 (samme som 2016). Ni ledige tomter i kommunen til salgs pr. i dag. to ledige festetomter. Tilskudd til boligbygging To søknader behandlet i 2017 (økning på to fra 2016). Post/arkiv Inn- og utgående post 6 087 inngående dokument (ekskl. ved legg) ført i sak-/arkivsystemet i 2017 (øk ning på 63 fra 2016). Aktivitetstjenesten bringer intern post mellom enhetene og bedrifter i sentrum. Hildegunn Kvernberg Blø enhetsleder Årsverk i enheten 2017 2016 Ansatte 5 5 Årsverk 4,7* 4,7 Deltidsstillinger 1 1 Kvinner 5 5 Menn 0 0 *Ett årsverk fra skolene ble i november flyttet til servicekontoret. Økning frem- kommer for 2018.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=