Nesset kommune aarsrapport 2017
85 ENHETENE Arkiv Arkivansvarlig i henhold til arkivlov og forskrift. Alt arkivverdig materiell skal ivaretas og beskrives i kommunens arkivplan. I kommunens sak-/arkivsy stem har arkivtjenesten i 2017 journal ført/arkivert 14 077 dokument (økning på 17 fra 2016). Politisk sekretariat Tre ansatte ved servicekontoret er i deler av sine stillinger engasjert i politisk sekretariat. Det er produsert innkalling og protokoller for 349 saker, fordelt på 43 møter i 2017. Sekretariatet har også støttefunksjoner for ordfører, utbetaling av godtgjøring og tilskudd, oppfølging av registre og budsjettansvar for politisk virksomhet (kr 2 404 000 i 2017) som sine oppgaver. «Papirløse politikere» som ble innført i 2012/13 fungerer godt, og det er få driftsoppgaver i forhold til dette. Sekretariatet har i de senere årene fått flere og flere oppgaver i forbindelse med valg, og nå sist fullt ansvar ved Stortingsvalget 2017. Annet Budsjett og personalansvar Servicekontoret i Nesset drives som en egen enhet, med 4,7 årsverk. Budsjett på kr 3 317 000 i 2017. Ett årsverk ved skolene ble fra høsten 2017 overført til servicekontoret. I praksis ble denne budsjettmessig overtatt og belastet for én måned i 2017. I tillegg budsjettansvar for politisk virksomhet, kr 2 404 000 i 2017. System- og opplæringsansvarlige Ansvar for saksbehandlingssystemet ePhorte, Acos Portal (hjemmeside), Info land (eiendomsopplysninger til meglere), Varsling24, KomTek og iPad-oppsett til papirløse politikere. Opplæring av nye brukere og oppfølgingskurs/workshops, kvalitetssikring og noe teknisk oppfølg ing. Daglig brukerstøtte. Kommunale utleieboliger Noe administrativt arbeid med 12 kom munale utleieleiligheter og 13 boenheter til flyktninger. Fakturering Produksjon av faktura for helse- og omsorgstjenestene, kommunale gebyr, husleie kommunale boliger, bygg og an legg, oppmåling, byggesak, tilknytning vann/avløp, feste, tomtesalg, bygdebø ker, guiding, bibliotek, salg og skjenking av alkohol, eksamen (alkoholloven), kopi ering m.m. Grunnlag produsert både ved servicekontoret og andre enheter. Resultatvurdering Driftsåret 2017 har vært preget av ar beidet med etablering av ny kommune sammen med Midsund og Molde. De ansatte har følt på spenningen med tan ke på arbeidssituasjonen etter 2020, men også begeistring for nye bekjentskaper, ny lærdom og tro på tjenesteutvikling i nye Molde kommune. Utmelding av IKT Orkidé, som vi har vært medlem av siden 2005, og tanke på flytting av alle systemer til ROR IKT har også vært et F.v. Kari Gussiås, Anina Sørli Olsen (ny arkivansvarlig), Synnøve Stubø Molton, Hildegunn Kvernberg Blø, Hege Frisvold, Vivian Høsteng (avtroppende arkivansvarlig), Heidi Meisingset.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=