Nesset kommune aarsrapport 2017

86 NESSET KOMMUNE // ÅRSRAPPORT 2017 spenningsmoment. Det har vært kreven­ de å ri to hester samtidig og dette har naturlig nok til en viss grad gått ut over drift og utvikling av Servicekontoret i Nesset. Nye Molde kommune Ansatte ved servicekontoret har deltatt i tilsammen fem arbeidsgrupper: • Fellestjenester: Sentralbord, service­ torg, politisk sekretariat, dokument­ senter, juridiske tjenester • Landbruk og naturforvaltning (leder) • IKT og digitalisering • Kommunikasjon • Kulturbygging (sekretær) Rapporter fra kartleggingsarbeidet i gruppene, kommunikasjonsplan og arbeidet i kulturbyggingsgruppa finnes på www.nyemolde.no Én ansatt har fra 1. november 10% permisjon og er ansatt som kommunika­ sjonsrådgiver/sekretær for Kulturbyg­ gingsgruppa i prosjektorganisasjonen nye Molde kommune. ROR IKT har allerede nå invitert Nesset til å delta i sine faggrupper. Servicekon­ toret har representant i gruppen Digital dialog. Nytt fagområde og nye ansatte Servicekontoret fikk to nye medarbeid­ ere på slutten av året. Ett årsverk som sekretær ved skolene i Nesset ble flyttet og dermed fikk servicekontoret et nytt fagområde innenfor skole/utdanning og en medarbeider til. Vi har også fått en nyansatt i stillingen som arkivansvarlig. Tilsyn Arkivverket I november hadde vi tilsyn fra Arkiv­ verket. Tilsynet hadde fokus på arkiv­ ansvar, arkivplan og produksjon og bevaring av elektroniske arkiv. Det ble gitt flere pålegg, både innenfor arkiv­ plan, uttrekk fra elektroniske arkiv, eldre papirarkiv og arkivlokalene. Det ble gitt tidsfrister for utbedring av pålegg. Det ble gitt ros for det daglige arbeidet i sak-/ arkivsystemet og det påbegynte arbei­ det i forbindelse med etablering av nye Molde kommune. Sykefravær Vi er for få ansatte til at resultatene pre­ senteres for denne enheten. Tallene våre er slått sammen med rådmannskontoret sine og presenteres der. Nøkkeltall i enheten Tjeneste 2017 2016 Antall salgs- og skjenkesaker 12+4 17+24 Antall saker om sjukeavløsing i jordbruket 17 15 Antall produksjonstilskuddssaker 275* 205 Antall fritaks- og endringssaker for kommunale gebyr 11 25 Antall inngående dokument ført i sak-/arkivsystemet ePhorte 6 087 6 024 Antall journalførte (arkiverte) dokument i sak-/arkivsystemet ePhorte 14 077 14 060 Digital sending av brev (digital postkasse/altinn) *økningen skyldes overgang til nytt system og en ekstra søknadsomgang Overskridelsen skyldes hovedsakelig tap på fordringer for husleie i kommunale boliger og økt tilskudd til religiøse formål. Økonomisk resultat Regnskap 2017 Regulert budsjett 2017 Opprinnelig budsjett 2017 Avvik fra regulert budsjett Avvik % Regnskap 2016 Servicekontoret 3 602 083 3 460 00 3 221 000 -142 083 -4,1 3 203 263

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=