Nesset kommune aarsrapport 2017
86 NESSET KOMMUNE // ÅRSRAPPORT 2017 spenningsmoment. Det har vært kreven de å ri to hester samtidig og dette har naturlig nok til en viss grad gått ut over drift og utvikling av Servicekontoret i Nesset. Nye Molde kommune Ansatte ved servicekontoret har deltatt i tilsammen fem arbeidsgrupper: • Fellestjenester: Sentralbord, service torg, politisk sekretariat, dokument senter, juridiske tjenester • Landbruk og naturforvaltning (leder) • IKT og digitalisering • Kommunikasjon • Kulturbygging (sekretær) Rapporter fra kartleggingsarbeidet i gruppene, kommunikasjonsplan og arbeidet i kulturbyggingsgruppa finnes på www.nyemolde.no Én ansatt har fra 1. november 10% permisjon og er ansatt som kommunika sjonsrådgiver/sekretær for Kulturbyg gingsgruppa i prosjektorganisasjonen nye Molde kommune. ROR IKT har allerede nå invitert Nesset til å delta i sine faggrupper. Servicekon toret har representant i gruppen Digital dialog. Nytt fagområde og nye ansatte Servicekontoret fikk to nye medarbeid ere på slutten av året. Ett årsverk som sekretær ved skolene i Nesset ble flyttet og dermed fikk servicekontoret et nytt fagområde innenfor skole/utdanning og en medarbeider til. Vi har også fått en nyansatt i stillingen som arkivansvarlig. Tilsyn Arkivverket I november hadde vi tilsyn fra Arkiv verket. Tilsynet hadde fokus på arkiv ansvar, arkivplan og produksjon og bevaring av elektroniske arkiv. Det ble gitt flere pålegg, både innenfor arkiv plan, uttrekk fra elektroniske arkiv, eldre papirarkiv og arkivlokalene. Det ble gitt tidsfrister for utbedring av pålegg. Det ble gitt ros for det daglige arbeidet i sak-/ arkivsystemet og det påbegynte arbei det i forbindelse med etablering av nye Molde kommune. Sykefravær Vi er for få ansatte til at resultatene pre senteres for denne enheten. Tallene våre er slått sammen med rådmannskontoret sine og presenteres der. Nøkkeltall i enheten Tjeneste 2017 2016 Antall salgs- og skjenkesaker 12+4 17+24 Antall saker om sjukeavløsing i jordbruket 17 15 Antall produksjonstilskuddssaker 275* 205 Antall fritaks- og endringssaker for kommunale gebyr 11 25 Antall inngående dokument ført i sak-/arkivsystemet ePhorte 6 087 6 024 Antall journalførte (arkiverte) dokument i sak-/arkivsystemet ePhorte 14 077 14 060 Digital sending av brev (digital postkasse/altinn) *økningen skyldes overgang til nytt system og en ekstra søknadsomgang Overskridelsen skyldes hovedsakelig tap på fordringer for husleie i kommunale boliger og økt tilskudd til religiøse formål. Økonomisk resultat Regnskap 2017 Regulert budsjett 2017 Opprinnelig budsjett 2017 Avvik fra regulert budsjett Avvik % Regnskap 2016 Servicekontoret 3 602 083 3 460 00 3 221 000 -142 083 -4,1 3 203 263
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=