63301 Nesset aarsrapport 2018 flipbook

25 ORGANISASJON ORGANISASJONSKART Rådmann Stab / støtte Personal / Økonomi / IKT Assisterende rådmann (vakant) Skolefaglig rådgiver / Barnehagefaglig rådgiver / Kulturleder / Folkehelsekoordinator Barnehager i Nesset Teknisk, samfunn og utvikling Helse og omsorg NAV Kommunal del Eidsvåg barne- og ungdomsskole Servicekontoret i Nesset Indre Nesset barne- og ungdomsskule HOVEDMÅL OG VERDIER FOKUSOMRÅDER 2018 Nesset kommune sin visjon er: Jeg velger meg Nesset. Denne visjonen ble vedtatt av kommu- nestyret i juni 2006. Visjonen er kjent og brukes både av innbyggere, folkevalgte, ledere og ansatte i kommunen. Det er mål om å videreutvikle kommunen ved bruk av visjonen og at den skal være med oss i arbeidet med å danne en ny kommune sammen med Molde og Midsund i 2020. Administrativt er kommunen organisert etter en to-nivå-modell; rådmann, stab/ støtte og sju tjenesteenheter. Kommune- styret delegerer myndighet til rådmannen med rett til videredelegering. Rådmannen har delegert myndighet videre til enhets- lederne som rapporterer til rådmannen. Kommunestyret har gitt enhetene stor grad av selvstendighet i daglig drift innenfor politisk fastsatte rammer i budsjett, virksomhetsplaner og krav til måloppnåelse. Kommunens vedtatt hovedmål • Kvalitet i tjeneste • Motiverte medarbeidere • God økonomistyring • Helhetlig og langsiktig planlegging • Effektiv og rasjonell drift gjennom bruk av IKT • God utnyttelse av kommunale bygg, samt et godt vedlikehold For å sikre god kvalitet i kommunens tjenester har vi for 2018 hatt fokus på noen sentrale områder. Fokusområder • God kvalitet på tjenestene • Lederutvikling – holdninger og verdier • God økonomistyring • Reduksjon i sykefravær • Folkehelse • Integrering Fokusområdene er av prinsipiell betyd- ning og arbeidet vi har utført innenfor fokusområdene har ført til læring og for- bedring av kvaliteten i vårt tjenestetilbud. På de 6 hovedområdene er resultatene som følger:

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=