63301 Nesset aarsrapport 2018 flipbook
84 NESSET KOMMUNE // ÅRSRAPPORT 2018 SERVICEKONTORET I NESSET Våre brukere er både kommunens innbyggere og kommunens egne ansatte. Vi yter tjenester innenfor et bredt fagfelt: Tjenester og oppgaver Informasjon www.nesset.kommune.no Hovedansvar for kommunens nettsider og for innhold for servicekontorets tjenester. Sentralbord og generell informa- sjon over skranke. På de områder vi ikke selv saksbehand- ler, gir vi generell informasjon. Publikums-PC Gratis bruk av PC og internett hverdager 0800-1530. Også gratis trådløst internett. Kulturmeldinga ”Det skjer i Nesset” Sendes til alle husstander ca. ti ganger pr år. I tillegg legges aktivitetene ut på kom- munens nettsider. Saksbehandling Kommunale gebyr Fra 2. halvår ble disse oppgavene flyttet til enhet for Teknisk, samfunn og utvikling. Fem enkeltvedtak om endring i kom- munale gebyr behandlet i 1. halvår 2018 (elleve saker i 2017). Ajourhold av register, fakturering og informasjon til publikum. Eiendomsopplysninger Informasjon til eiendomsmeglere og an- dre. 51 saker i 2018 (økning på 14 fra 2017). Produksjonstilskudd 183 søknader registrert og saksbehandlet i 2018. (275 søknader i 2017 - nedgangen skyldes overgang til nytt søknadssystem og en ekstra søknadsomgang dette året.) Velferdsordningene i landbruket 80 søknader om avløsertilskudd for ferie/fritid (økning på 8 fra 2017) og 17 saker om sjukeavløsing i jordbruket be- handlet i 2018 (samme antall som i 2017). Ingen søknader om tidligpensjon i 2018 (samme som i 2017). Autorisasjon plantevern Informasjon og veiledning om hvordan bli autorisert. Åtte bevis utstedt i 2018 (nedgang på fire fra 2017). Salgs-, skjenke- og serveringsbevillinger 14 skjenkesaker behandlet etter Alkohol- loven i 2018 (økning på to fra 2017). Ingen saker behandlet etter Serveringsloven (én sak i 2017). Fra 01.06.18 kjøpte vi disse tjenestene fra Molde kommune. Etablerer- og kunnskapsprøver To eksamener avholdt i 2018 (nedgang på to fra 2017). Salg av tomter i kommunale boligfelt Ingen tomter solgt i 2018 (samme som 2017). Ni ledige tomter i kommunen til salgs pr. i dag. To ledige festetomter. Tilskudd til boligbygging To søknader behandlet i 2018 (samme som i 2017). Dokumentforvaltning Inn- og utgående post 5 500 inngående dokument (ekskl. vedlegg) ble ført i sak-/arkivsystemet i 2018 (nedgang på 587 fra 2017). Aktivi- tetstjenesten bringer intern post mellom enhetene og til bedrifter i sentrum. Utgående brev fra sak-/arkivsystemet sendes digitalt til mottakerens digitale postkasse. Arkiv Arkivansvarlig i henhold til arkivlov og forskrift. Det har vært arbeidet godt med lukking av avvik etter Arkivverkets til- Hildegunn Kvernberg Blø enhetsleder Årsverk i enheten 2018 2017 Ansatte 6 6 Årsverk 6* 4,7 Deltidsstillinger 0 1 Kvinner 6 6 Menn 0 0 *100% stilling flyttet fra skolene + 30% økning fra 01.09.18.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=