63301 Nesset aarsrapport 2018 flipbook

85 ENHETENE syn i november 2017. I 2018 er seks av syv avvik blitt lukket. I kommunens sak-/ arkivsystem har arkivtjenesten i 2018 journalført/arkivert 12 763 dokument (nedgang på 1 314 fra 2017). Politisk sekretariat Det er produsert innkallinger og proto- koller for til sammen 305 saker, fordelt på 41 møter i 2018. Sekretariatet har også støttefunksjoner for ordfører, utbetaling av godtgjøring og tilskudd og budsjett- ansvar for politisk virksomhet (kr 2 449 000 i 2018) som sine oppgaver. To ansatte har i samarbeid med Midsund og Molde startet planlegging av kommunestyre- og fylkestingsvalget i nye Molde kom- mune. Annet Budsjett- og personalansvar Servicekontoret i Nesset drives som egen enhet, med 5,7 årsverk. Fra høsten 2017 ble ett årsverk ved skolene overført til servicekontoret. I tillegg ble det økt med 0,3 årsverk fra 01.10.18 på grunn av økt innsats innenfor arkiv i forbindelse med at Nesset, Midsund og Molde skal slå seg sammen til én kommune fra 01.01.20. Servicekontoret i Nesset hadde et bud- sjett på kr 3 366 000 i 2018. I tillegg har enheten budsjettansvar for politisk virksomhet, kr 2 449 000 i 2018. Innkjøp Innkjøp av skolemateriell som bøker, hobbymateriell, papir, skolemelk, o.a. I tillegg kommer all fakturabehandling for skolene. Skolefaglig Ajourhold og administrering av skole- faglige system - registrering av elever, lærere og tilhørende dokumenter. Tilret- telegge undersøkelser. System- og opplæringsansvarlige Ansvar for saksbehandlingssystemet ePhorte, Acos Portal (hjemmeside), Info- land (eiendomsopplysninger til meglere), Varsling24 (t.o.m.01.06.18), KomTek (t.o.m. 01.06.18) og iPad-oppsett til papirløse politikere. Opplæring av nye brukere og oppfølgingskurs/workshops, kvali- tetssikring og noe teknisk oppfølging. Daglig brukerstøtte. Administrering kommunale utleieboliger Noe administrativt arbeid med 12 kom- munale utleieleiligheter og 13 boenheter til flyktninger. Fakturering Produksjon av faktura for helse- og omsorgstjenestene, kommunale gebyr (1. halvår), barnehage, skolefritidsordning, husleie kommunale boliger, bygg og an- legg, oppmåling, byggesak, tilknytning vann/avløp, feste, tomtesalg, bygdabø- ker, guiding, bibliotek, salg og skjenking av alkohol, eksamen (alkoholloven), kopi- ering m.m. Grunnlag produsert både ved servicekontoret og andre enheter. Resultatvurdering Året 2018 har vært preget av arbeidet med etablering av nye Molde kommune. Servicekontorets ansatte har vært med i arbeidsgrupper for planlegging av ny kommune, arbeidsgrupper for bytting av IKT-samarbeid og faggrupper i begge IKT-samarbeidene. Dette har vært svært tidkrevende og driftsåret har til en viss grad vært preget av det. Bytte av IKT-samarbeid Fra 01.01.19 byttet Nesset kommune IKT-samarbeid fra IKT Orkidé på Nord- møre til ROR-IKT i Romsdal – dette i forbindelse med kommunesammenslå- ing for kommunene Midsund, Molde og Nesset. Servicekontorets ansatte har vært Nøkkeltall i enheten Tjeneste 2018 2017 Antall salgs- og skjenkesaker 14+0 12+4 Antall saker om sjukeavløsing i jordbruket 17 17 Antall produksjonstilskuddssaker 183* 275 Antall inngående dokument ført i sak-/arkivsystemet ePhorte 5 500 6 087 Antall journalførte (arkiverte) dokument i sak-/arkivsystemet ePhorte 12 763 14 077 *nedgangen skyldes ekstra søknadsomgang på grunn av nytt system i 2017.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=