Romsdalsbanken, iMIDTA! nr.1 2019

3 Det er ikke alltid like lett å ta valg. Særlig når kompleksiteten er stor og du ikke har satt deg godt inn i alterna- tivene. I lokalbanken har vi satset på en strategi der vi skal ha rådgivere som kan gi deg gode råd om økonomi og lose deg gjennom økonomiske problem- stillinger i ulike livsfaser. Tilsvarende har vi lagt vekt på å bistå små bedrifter og selvstendige næringsdrivende med de mange problemstillinger og behov de står overfor i hverdagen. Vi legger vekt på å sette oss inn i kundens behov, og tilby rådgivning og tjenester som er viktige og nyttige for kundene. Vi arbeider ut fra at kunde- forholdet skal preges av gjensidig tillit og åpenhet. Banken skal møte kunden med vurderinger og løsningsforslag som er gode i forhold til kundens behov. Banken ønsker langsiktige kunderelasjoner. Det oppnår vi med høy troverdighet og når kundens behov settes i sentrum. Lokalsamfunnet skal være et godt sted å bo og med gode muligheter til å drive næringsvirksomhet. Det ønsker banken å bidra til, både gjennom nansiering av lokal næringsvirksomhet og ved å støtte næringsrettede tiltak. Som lokal bank står vi i et gjensidig avhengighetsforhold til samfunnet om- kring oss. Vi har vært til stede i 140 år og er opptatt av utviklingen lokalt. Vi er ønsker å bidra til at mennesker trives, bor godt, har utdanningsmuligheter og trygge arbeidsplasser. Vi støtter lag, foreninger og lokal kultur, og setter hvert år av deler av overskuddet til gaver til allmennyttige formål. I år deler vi ut gavemidler på over 1,7 mill. kroner. I tillegg inngår vi sponsoravtaler med lag og foreninger. Særlig er tiltak rettet mot barn og unge prioritert. Også på den måten er banken en aktiv bidragsyter til å skape en positiv samfunnsutvikling og trivsel lokalt. Romsdalsbanken – engasjert i kunden – engasjert i lokalsamfunnet. Odd Kjetil Sørgaard adm. banksjef BANKS JEFENS SPALTE En av kjerneverdiene i Romsdalsbanken er Engasjert . Kjerneverdiene ligger til grunn for alt vi i Romsdalsbanken foretar oss. Våre kunder skal oppleve en bank som har høy kundetilfredshet, nærhet til kundene, korte beslutnings- veier og med sterkt engasje- ment for lokalsamfunnet. Snart sommer igjen! Alle håper vi vel på lange og solfylte sommerdager som i fjor. Kos deg med vårt kundemagasin i hengekøya, på hytta eller hvor du nner roen. Vi tar gjerne imot tips om hva eller hvem vi skriver om. Ann Kristin Dyvik , Ansvarlig redaktør Engasjert

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=