Strategiplan 2022-2026
29 Kommersialisering Kommersialisering er en følge av endrede rammevilkår fra myndig hetenes side, med stadig mer vekt på egeninntjening. Fokus på egeninntjening handler bl.a. om å øke bevisstheten om våre produkters verdi i ulike markeder. Det handler også om fokus på kostnadseffektivitet og økt bevissthet rundt innkjøp, det siste gjelder ikke minst i forhold til bærekraftsmålene. Salgsavdelingen skal i særlig grad ha fokus på lønnsomhet og markeds- føring av tilbudene til museets kundegrupper. Dette gjelder drift av kafe, museumsbutikk, Bunad Verksted og utleie av lokaler, samt vide- reutvikling av opplevelsesbaserte tilbud i samarbeid med Formidlings avdelingen. Vi skal arbeide for en bredere finansiering fra sponsorer. Førjulsdagene på bygdemuseet i Molde samlet i 2021 over 8000 besøkende over 4 dager i sprengkulde og vinterstemning. Foto: Johnny Bratseth/Romsdalsmuseets fotoarkiv. Motorverkstedutstillingen på Bud Kystmuseum. Foto: Haraldr Bjellvåg.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTkwNzA=