Kjære samarbeidspartner!
Gjennom vår 40 årige historie har Maritech med jevne
mellomrom gjennomført tunge, men nødvendige
teknologiske løft for å gå i takt med den rivende
utviklingen innen informasjonsteknologi.
Aqua-Nor 2015 står for tur og Maritech lanserer i år konseptet
DigitalSeafood™. Vi har lenge jobbet med å bygge vår skybaserte
fremtid. Dette er en svært viktig, men også svært krevende jobb
for selskapet. Plattformen er basert på industristandarder og
moderne teknologi.
Nå lanserer vi plattformen og grunnmuren for mange viktige
tjenester og produkter fremover. På messen kan du se noen av
disse «live»; slik som Quality Tracking, Claims Management, Track
& Trace og Analytics, alle under samme brand, – DigitalSeafood™.
Alle disse er sjømatspesifikke skytjenester, som skal gjøre våre
kunder enda et hakk bedre.
Tanken bak DigitalSeafood™ er også at vi raskere skal lansere nye
produkter og det skal være lettere for våre kunde å implementere
disse løsningerne ute i sin organisasjon.
Vår ambisjon er samtidig å kunne knytte de ulike aktørene tettere
sammen i verdikjeden gjennom DigitalSeafood™. Maritech har
omlag 70 % av de norske sjømateksportører som kunder. Disse kan
nå på en lettere måte hente og flytte sjømatdata - digital sjømat -
videre i verdikjeden og ut i markedet og med det oppnå et viktig
konkurransefortrinn.
DigitalSeafood™ er vårt nye bidrag til vekst og effektivisering av
norsk sjømatindustri.
I tillegg jobber vi intensivt hver dag med å levere gode løsninger til
våre kunder. Les mer om hva som skjer i magasinet. Så treffes vi i
august på Aqua-Nor 2015!
Med vennlig hilsen
Arne Lie Gundersen
Administrerende direktør
Maritech Systems AS
Digital sjømat