Background Image
Previous Page  6 / 16 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 6 / 16 Next Page
Page Background

Andreas finn fram eit par bilete på

macen.

– Desemberlyset, det er sånt lys som

dette. Korleis skal eg skildre det: det er

på ein måte forsiktig, mystisk, trolsk,

dúst. Vi har spesielt lys om sommaren

også, på kveldane, og då varer det

lenger, kanskje frå ni til om lag midnatt.

Men dette er annleis, og det varer kort­

are. Det er heilt magisk, og så forsvinn

det. Som fotograf tyder det at eg må

vere meir på vakt. Eg kan sjå eit bilete,

og fem minutt seinare er det borte,

då er det over eller det er mørkt. Og

eg kan ikkje ta hundrevis av bilete, eg

rekk berre nokre få. Men eg likar denne

intensiteten, det at eg berre må få det til

der og då.

Eit bilete av jula

Medan folk hastar forbi utanfor vin­

dauga sit vi og snakkar om lyset denne

tidlege morgonen i den blå byen. Eg er

prest og Andreas er fotograf, og det ver­

kar som om lyset vert spesielt tydeleg

for oss begge i nettopp denne tida. Eg

tenkjer på denne eldgamle forteljinga

som vi snart skal lese igjen, og at også

den er full av lys: eit himmelsk lys som

strålar over fattige og gjetarar på mark­

ane ved ein liten landsby litt utanfor

Jerusalem, og den vesle stallen som

held på eit lys som verkar å stråle ut frå

sjølve barnet i krubba. Og eg utfordrar

Andreas: Dersom du skulle ta to bilete –

eit som fortalde om adventstida og eit

som bar i seg sjølve jula – korleis ville

desse bileta sjå ut?

Andreas må tenkje litt. Så byrjar han:

– Det første som kjem til meg er at lyset

måtte vore overordna. Når eg tenkjer på

jula tenkjer eg på familie, samhald, og

nettopp på lys.

Andreas fortel at mange ting er viktige

når han tek bilete: lyset, komposisjonen,

den spesielle augneblinken, linjene i

biletet. – Men i dette biletet som for­

midla jula måtte lyset spele den største

rolla. Utan at eg kan seie akkurat korleis.

Adventsbiletet måtte vere litt meir

dempa, litt enklare, men også med

fokus på lys.

«No kjenner eg ei stillheit»

Vi vert sitjande å tenkje litt begge to.

På desemberlyset og på faga våre.

Andreas viser meg bileta han har valt ut

til artikkelen, og eg spør kva han sjølv

tenkjer om dei. – Eg tenkjer først og

fremst at desse bileta er rolege. Dei er

opne nok til at den som ser kan legge

sine eigne kjensler inn i biletet. Desse

bileta er ikkje konkrete på den måten at

det er nokon som skal hit eller dit eller

gjere det eller det. Det er berre fjellet.

Eit godt bilete opnar kanskje for tankar

som «dette minner meg om» eller «no

tenkjer eg tilbake på» eller «no kjenner

eg ei stillheit».

«Du legg ditt syn inn i

biletet, dine følelsar, dine

tankar. Det er innanfrå du

får dei ekte bileta.»

«Dovrefjell» av Andreas Winter. Det er noko magisk med lyset i desember, fortel fotografen; noko forsiktig, mystisk, trolsk, dúst.

6