Det er heilt mørkt i kyrkja.
Forsiktig finn folk plass i
benkane. Forventning ligg i
lufta. Så bryt ei stemme stilla.
«Jesus Kristus er i går og i dag
den samme, ja til evig tid.
Han er Alfa og Omega, den
første og den siste, begynnelsen
og enden. Ham tilhører ære nå
og i all evighet. Amen.»
Og til slutt påskemorgon, den store
festen. Men det er påskenatt sjølve
underet skjer. Det er der oppstigninga
startar. Og eg trur gudstenesta vil røre
aller sterkast dersom ein har fylgt guds
tenestene gjennom påska, dersom ein
først har vore nede på djupet.
- Korleis er musikken i kyrkja i påska?
Musikalsk er påska ei tydeleg nedbyg
ging og oppbygging. Frå skjærtorsdag
tek påskeforteljinga ei alvorleg vendig,
og i musikken vil ein merke det på ei
spenning, noko ufullendt. Så stig vi ned
på djupet langfredag, då er det nesten
ikkje musikk i det heile. Så kjem påske
natta, og vi startar oppbygginga igjen.
Og påskedag slepp vi det heile laust
med trompetar og full blåserekke.
Improvisasjon
- Du er kjend for å improvisere på orgelet
i domkyrkja. Kor mykje improviserer du
påskenatt?
– Mykje, svarar Magnus. – Store delar av
denne nedbygginga og oppbygginga
er improvisasjon. På førehand har eg
gjerne arbeidd fram nokre musikalske
motiv eg vil bruke. Men når det kjem til
stykket, handlar det mykje om ei kjensle
eg får. Det er ei merkeleg blanding av å
vere djupt konsentrert om spelinga og å
være tilstades i eit landskap.
I tussmørkret
-Du har også tidlegare sagt at du gjerne
ser for deg eit konkret landskap når du
improviserer; ein djup granskog, eit stille
fjellvatn. Korleis ser landskapet du bevegar
deg i påskenatt ut?
Ja, det stemmer det. Eg ser ofte for meg
landskap. I liturgisk musikk, og kanskje
særleg i improvisajonen, er gudstensta
ein stad i evangeliet. Eg prøvar å være
der forteljinga er. Og denne natta er eg
nok i tussmørkret utanfor grava tidleg
om morgonen. Eg tek på ein måte att
temaet der eg slapp det skjærtorsdag – i
det spennigsfylte og uforløyste – men
no skal det bli forløyst.
Vendepunktet
- For mange er påska ferie, men i kyrkja
er dette ei av dei mest intense periodane i
året. Korleis er det å nærme seg påska som
kantor?
Påska er heftige saker. Den er svært
krevjande og svært gjevande. Ein blir så
følelsesmessig involvert. Kanskje har dei
fleste av oss hendingar i livet der noko
har vore for seint, eller der ein har håpa
at noko ikkje skulle vere sant, men veit
at det er det. Påskenatta er det ultimate
vendepuntet. Der det som eigentleg
ikkje går an, skjer likevel, avsluttar
Magnus.
Det er påskenattsgudsteneste i både i
Molde domkirke påskeaftan og i Røbekk
Kirke påskeaftan.
For domkantor Magnus Moksnes Myhre er påska i kirka ei heilt spesiell oppleving.
7