Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  94 / 144 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 94 / 144 Next Page
Page Background

Måloppnåelse – Helse og omsorg

1 Kvalitet på tjenestene

Levere lovpålagte tjenester med god kvalitet til rett tid.

Tilbud som gis til den enkelte bruker skal evalueres 2 ganger pr. år.

• Manglende kontinuitet på grunn av lederbytter.

Ikke gjennomført.

• Søknader og inngående post skal skannes og legges inn i fagprogrammet (IKT)

Gjennomført

Individuelle planer skal være oppdatert og fylle de krav en slik plan skal ha.

Samtlige planer skal være gjennomgått innen 1.6.14

• 5 av 10 planer er oppdatert.

Delvis gjennomført.

Brukerundersøkelse skal være gjennomført innen pleie- og omsorgstjenesten

• Gjennomført. Kun ved institusjonen.

Delvis.

2 Motiverte medarbeidere

Rett kompetanse til rett oppgave. Redusere fravær med 10 %.

Strategisk kompetanseplan skal rulleres høst 2014.

• Vakanse i stilling som fag-utvikler høsten 2014.

Ikke gjennomført.

Reduksjon av sykefraværet med 10 %

• Sykefravær 11,64% (9,63)

Ikke gjennomført.

3 God økonomistyring

Oversikt over all bruk av ressurser. Rammene skal holdes.

Drive innheten innenfor tildelt budsjettramme uten tilleggsbevilgning fra disposisjonsfondet

• se kommentarer under avsnitt økonomi.

Delvis gjennomført,

Avdelingslederne skal ha økt ansvar for økonomistyringen ved at budsjettrammenene

innenfor den enkelte avdelingen holdes.

• Systematisk opplæring av avd.ledere startet oktober 2014,

Delvis gjennomført.

4 Helhetlig og langsiktig planlegging

Omdømmebygging i alt vi gjør!

«Omdømmebygging». I kommunal rapports kommunebarometer skal pleie- og om-

sorgstjenesten være blant de 50 beste og helse-tjenesten blant de 100 beste i landet.

• Pleie- og omsorgstjenesten nr 53 og helsetjenesten nr 72

Utført

• Kommunens hjemmeside i forhold til helse og omsorg skal til enhver tid være

oppdatert.

Gjennomført.

5 Effektiv og rasjonell drift gjennom bruk av IKT

Tilrettelegging og innføring av kvalitetsstyringssystem for hele kommunen. Aktiv bruk

av dagens dataprogram samt innføring av nye. Sikker dokumentasjon i alt vi gjør.

Kvalitetsrutiner innen helse og omsorg skal oppdateres og legges inn i kommunens

felles kvalitetssystem

• Det ble laget en plan for 2. halvår 2013. I forhold til det elektroniske

programmet, Profil

Delvis gjennomført.

• Hjemmetjeneste skal i løpet av 2014 ta i bruk nettbrett, slik at journalnotater er

tilgjengelig og kan oppdateres når tilsatte er ute på oppdrag

Gjennomført.

• Pleie og omsorg skal i løpet av 2014 nytte helsenettet i kommunikasjon med helse-

foretak og legetjenesten via elektroniske meldinger.

Gjennomført.

Helsedirektoratets norm for informasjonssikkerhet skal følges. Det skal i den forbindel-

se utarbeides sikkerhetsrutiner (gjelder bruk av IKT)

• Rutinene laget, men ikke lagt inn i kvalitets-systemet (LOSEN)

Delvis gjennomført.

6 God utnyttelse og bruk av kommunale bygg, samt et godt vedlikehold

Rasjonell drift av alt nødvendig bruksareal.

Aktiviteter / tjenester innen helse og omsorg skal samles på færrest mulig bygg og

fortrinnsvis i enhetens lokaler.

• Kontorlokaler for kommunens hjemme-tjeneste (indre og ytre) snart klart til bruk

ved NOS.

Delvis gjennomført

94

NESSET KOMMUNE // ÅRSMELDING 2014