Måloppnåelse – Økonomiavdelingen
1 God kvalitet på tjenestene
Levere lovpålagte tjenester med god kvalitet til rett tid.
Brukere opplever god dialog og er fornøyd.
•
Sterkt fagmiljø med oppdaterte og kvalifiserte medarbeidere.
Levere og utføre i henhold til frister.
Utført
•
Kvalitetssikre at frister overholdes. Oppdatere årshjul/kalender
Utført
•
God informasjon ut til kunder og interne enheter. Oppdatere heimeside
Utført
2 Motiverte medarbeidere
Rett kompetanse til rett oppgave
Redusere fravær med 10 %
•
Delta på nødvendig kurs og opplæring
Utført NKK-skolen for kommuneregnskap, 2
deltakere
•
Tilrettelegge arbeidsplasser og arbeidsoppgaver for å unngå fravær
Utført
3 God økonomistyring
Oversikt over all bruk av ressurser.
Rammene skal overholdes
•
Kontinuerlig budsjettoppfølging. Levere økonomiske rapporter til rett tid
Utført
•
Regnskap a jour til enhver tid
Utført
4 Helhetlig og langsiktig planlegging
Omdømmebygging i alt vi gjør!
•
Etterleve kommunens verdier- APRIL
Utført
5 Effektiv og rasjonell drift gjennom bruk av IKT
Tilrettelegging og innføring av kvalitetsstyringssystem for hele kommunen.
Aktiv bruk av dagens dataprogram samt innføring av nye.
Sikker dokumentasjon av alt vi gjør
•
Være oppdatert på mulig bruk av ny teknologi for effektivisering og
rasjonalisering av arbeidsoppgaver
Utført
Ta i bruk modul for elektronisk registrering av ferie og fravær
Under planlegging, men har fått på plass org.struktur, og tilrettelagt for mottak
av EHF-faktura fra leverandør.
Utført
•
Oppdatere rutinebeskrivelser
Utført
Solfrid Svensli
økonomisjef
Hva er du stolt av at du/ din enhet fikk til i 2014?
At vi i det vesentlige leverer innen fastsatte tidsfrister og at vi har kommet noen steg videre med elektronisk
flyt av data.
Hva er den/de største utfordringene for din enhet i 2015?
Avslutning av regnskapet for 2014, samtidig med utskriving av eiendomsskatt for alle eiendommer i Nesset
kommune, innenfor tidsfristene.
66
NESSET KOMMUNE // ÅRSMELDING 2014