Nesset Kommune // Årsmelding 2013 - page 95

Måloppnåelse – skolefaglig rådgiver
1 God kvalitet på tjenestene
Bidra til å oppdatere og gjennomføre plan for skoleutvikling for å sikre at Nesset kommune har
en skole med god opplæring i et trygt og inspirerende læringsmiljø (definisjon av kvalitet i planen)
Være pådriver, sørge for samordning og samarbeid på tvers av skolene
Utført. Godt samarbeid og koordi­nering
mellom skolene
Felles prosjekt om vurdering for læring og utvikling av vurderingskriterier
Utført. Videreføres
Bedre resultat på nasjonale prøver og undersøkelser
Videreutvikle resultatregistrering og sørge for overordna tiltak for resultat­forbedring; lese-/
matematikk-kurs o.a.
Utført. Resultatregistrering i «Vokal» i
bruk. Tiltaksrutiner for elever med svake
resultater lesing og regning iverksatt
Gagnlige og selvstendige elever
Videreutvikle elevdemokratiet, og ha fokus på læringsmiljøet
Utført, det har spesielt vært arbei-
det med kvalitetssikring av Kap. 9a i
Opplærings­loven
Elever som blir godt kjent med naturen, kulturen og arbeidslivet i kommunen
Lage oversikt over steder og emner alle elever skal kjenne til og planer for kommune­
kunnskap
Ikke utført. Utsatt til 2014 pga. kapasitet/
ikke prioritert
Godt samarbeid mellom skole og hjem
Utvikle temaplan for foreldremøter
Ikke utført. Utsatt til 2014 pga. kapasitet/
ikke prioritert
Etablere god skole/hjem-kommunikasjon bl.a. ved hjelp av Fronter
Ikke utført. Foreldreinnlogging i Fronter
utsatt pga. tekniske problem vår 2013
2 Motiverte medarbeidere
Kommunen har god kompetanse. Gode resultat på årlige medarbeider­undersøkelser
Utarbeide og iverksette årlig plan for kompetanseutvikling, etablere gode nettverk og arbeids-
grupper
Utført. Samordna plan for skolene. Sam-
arbeid på tvers av skolene i forbindelse
med skriving og vurdering
Tilsetter solide og gode medarbeidere
Være offensiv i annonsering, oppsøke studiesteder, bruke det vi er gode på, ha god veiledning
til nye
Delvis utført. Deltatt på rekrut­terings­
dag i Volda. Annon­sering har vært som
vanlig. Har ikke hatt noen nyutdanna
En klar og helhetlig personalpolitikk
Ha fokus på kompetansebehov og strategisk satsing for å bygge kompetanse
Utført. Pågående. Langsiktig logoped­
utdanning iverksatt. Langsiktige
satsings­områder innenfor skriving,
regning og vurdering iverksatt
3 God økonomistyring
Utarbeide reelt og realistisk budsjett og holde tildelt ramme
God budsjettoppfølging og rapportering gjennom året
Utført. Pågående
Skoleverket skal ha felles, overordna plan for utvikling, med underplaner og emne­dokument
Utarbeide planer for:
– Kartleggingsverktøy
Utført. Trinnpermen
– Vurderingskriterier
Delvis utført. Arb. fortsetter
– Ressursgruppa/spesialundervisning
Utført
– Skolebasert vurdering
Utført. Plan og årshjul
– Skole/hjem-samarbeid / foreldremedvirkning
Ikke utført. Utsatt til 2014 pga. kapasitet/
ikke prioritert
– Samarbeid skole/kulturskole
Ikke utført. Utsatt til 2014 pga. kapasitet/
ikke prioritert
4 Helhetlig og langsiktig planlegging
5 Effektiv og rasjonell drift gjennom bruk av IKT
Skolene har godt utstyr og vedlikehold, god kompetanse og formålstjenlig bruk av IKT i opplærin-
ga
Delta i ORKidé Oppvekst sitt arbeid med å utvikle felles plan for digital kompetanse
Utført. Digital plan ferdig og i bruk
ved skolene
Følge opp nyutvikla plan for innføring av Fronter
Delvis utført. Deler av ­planen for­
sinka bl.a. foreldre­innlogging
Anskaffe utstyr, maskiner og programvare relatert til film og musikk (kunnskaps- løftet)
Utført. Nettbrett prioritert, innkjøpt
og prøvd ut. Kan også brukes til film
og musikk
Øke fellespotten til investering (60 000 i 2013, og 100 000 fra 2014)
Ikke utført pga. inn­sparinger
95
ENHETENE // SKOLEFAGLIG RÅDGIVER
00...,85,86,87,88,89,90,91,92,93,94 96,97,98,99,100,101,102,103,104,105,...142
Powered by FlippingBook