Årsrapporten gir en beskrivelse av hva Nesset kommune produ
serte og leverte av tjenester i 2015. Årsrapporten beskriver også
ressursbruk, kvalitet og omfang av disse tjenestene. Brukerne av
kommunale tjenester vil alltid være hovedfokus i kommunens
årsrapport. Bak dette ligger ønsket om å tydeliggjøre at kommunen
er til for å dekke innbyggernes behov for ulike tjenester.
For å gi leserne et godt innblikk i de enkelte tjenester kommunen
leverer, er det også i år valgt å presentere all informasjon samlet
under den enkelte tjeneste. Dette innebærer at diverse nøkkeltall
og regnskapstall vil bli presentert samtidig som tjenestene vil bli
beskrevet.
Nesset kommunes regnskap er innarbeidet som en del av års
rapporten. Dette synliggjør alle aktiviteter i kommunal regi samti
dig som det beskriver omfanget av tjenesteproduksjonen som er satt
bort til andre.
Kommunens grunnleggende organisasjonsfilosofi - APRIL «lever»
i organisasjonen. Denne filosofien står for Annerkjennelse, Pålite
lighet, Respekt, Interesse og Løsningsorientert. APRIL skal synlig
gjøres i alt vi gjør både i forhold til våre brukere og i forholdet til
hverandre som kollegaer.
Årsrapporten er også tenkt som et informasjonsdokument for
ansatte, kommunens innbyggere, politikere og næringsliv gjennom
beskrivelsen av de kommunale enheter og oppnådde resultater i 2015.
Årsrapporten vil være et viktig styringsverktøy for politikerne når
de skal evaluere året som har gått, legge planer og sette mål for
årene som kommer.
18. mars 2016
Liv Fleischer Husby
rådmann
INTRODUKSJON
1
// INTRODUKSJON