Årsrapporten gir en beskrivelse av hva Nesset kommune produ
serte og leverte av tjenester i 2014. Årsrapporten beskriver også
ressursbruk, kvalitet og omfang av disse tjenestene. Brukerne av
kommunale tjenester vil alltid være hovedfokus i kommunens
årsrapport. Bak dette ligger ønsket om å tydelig gjøre at kommunen
er til for å dekke innbyggernes behov for ulike tjenester.
For å gi leserne et godt innblikk i de enkelte tjenester kommunen
leverer, er det også i år valgt å presentere all informasjon samlet
under den enkelte tjeneste. Dette innebærer at diverse nøkkeltall
og regnskapstall vil bli presentert samtidig som tjenestene vil bli
beskrevet.
Nesset kommunes regnskap er innarbeidet som en del av årsmeld
ingen. Dette synliggjør alle aktiviteter i kommunal regi samtidig
som det beskriver omfanget av tjeneste produksjonen som er satt
bort til andre.
Kommunens grunnleggende organisa sjonsfilosofi –APRIL «lever»
i organisasjonen. Denne filosofien står for Annerkjennelse, Pålite
lighet, Respekt, Interesse og Løsningsorientert. APRIL skal synlig
gjøres i alt vi gjør både i forhold til våre brukere og i forholdet til
hverandre som kollegaer.
Årsmeldingen er også tenkt som et informasjonsdokument for
ansatte, kommunens innbyggere, politikere og næringsliv gjennom
beskrivelsen av de kommunale enheter og oppnådde resultater i
2014.
Årsmeldingen vil være et viktig styringsverktøy for politikerne
når de skal evaluere året som har gått, legge planer og sette mål for
årene som kommer.
12. mars 2014
Liv Fleischer Husby
rådmann
INTRODUKSJON
1
// INTRODUKSJON